پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
صنعت و دانشگاه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۴۸:۵۹

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:
اجرای یک پروژه پژوهشی در بخش خدمات فنی تخصصی صنعت حفاری

ایران دریلینگ: پروژه پژوهشی « تهیه و تدوين دانش فنی، فناوری طراحی و ساخت سیستم مکانیزه برش، مخلوط نمایی سیمان و مواد پودری بر اساس کارکرد خلاء و فیلتراسیون مناسب»  در مرحله نهایی عقد قرارداد قرار گرفت. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت ملی حفاری در این باره گفت: این پروژه پژوهشی متعاقب نیازسنجی این مدیریت در سطح شرکت  با همکاری مدیریت خدمات سیمان و  انگیزش چاه  تعریف و پس از بررسی در کارگروه‌های تخصصی، در شورای عالی پژوهش شرکت به تصویب رسید. مهدی عرشیان افزود: پس از تصویب این پروژه به عنوان یک نیاز اساسی شرکت، این مهم طی فراخوان پژوهشی از طریق پورتال  شرکت به اطلاع دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری رسید تا ظرف مهلت تعیین شده پیشنهادات خود را در قالب‌های تعیین شده ارسال نمایند. وی اظهارکرد: پیشنهادات دریافتی در کارگروه‌های تخصصی در جلسات متعدد مورد بررسی و داوری قرار گرفت و پیشنهاد دانشگاه شهید چمران اهواز مورد تصویب کارگروه‌ها و شورای عالی پژوهش ملی حفاری و شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

عرشیان در توضیح بیشتر در زمینه اهمیت پروژه گفت: از جمله خدمات تخصصی جانبی حفاری چاه‌های نفت و گاز که از سوی این شرکت ارائه ‌می‌گردد خدمات سیمانکاری چاه‌ها ‌می‌باشد که در مرحله برش کاری بسته‌ها و مخلوط نمایی افزایه‌های مورد نظر  با توجه به درجه خاص سیمان‌های مورد  استفاده، موجب ایجاد آلایندگی و هدر رفت بخشی از سیمان ‌می‌گردید. مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: در این پروژه با همکاری مجموعه‌های دانش بنیان از مرکز رشد دانشگاه و مطابق با تکنولوژی‌های روز، سیستمی برای برش و مخلوط نمایی طراحی و اجرایی ‌می‌شود که از یکسو مشکلات زیست محیطی را برطرف  و از سوی دیگر منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های مصرفی در این خصوص زمینه ‌می‌گردد. وی با بیان اینکه در این پروژه دستیابی به دانش فنی همراه با طراحی و ساخت به دست متخصصان کشورمان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به نیاز ملی حفاری و سایر شرکت‌های حفاری داخلی به این سیسستم، با تحقق این پروژه دستیابی به دانش ساخت سیسستم‌های بعدی به راحتی امکان پذیر خواهد شد. عرشیان خاطرنشان کرد: با توجه به اخذ مصوبات لازم در زمینه این پروژه پژوهشی عقد قرارداد مربوط به آن در مرحله نهایی است و به زودی وارد فاز اجرایی ‌می‌شود.



  کد خبر : 2212
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :